Kategorier

Kontakt:

Du kan kontakte os på tlf.: 4081 0004 (kl. 8-10 på hverdage)
eller på mail: vinmager@vinmager.dk, som vi besvarer inden for 1-2 hverdage.

Kontrolrapport

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Juridisk navn: Landmand Bent Købke
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr.: 57388455

Adresse samt fysisk forretningssted:

Valorevej 45, 4130 Viby Sjælland
E-mailadresse: vinmager@vinmager.dk
Telefonnummer: +45 4081 0004
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.vinmager.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Levering
Når du køber en vare hos VINMAGER.DK inden kl. 12.00, bliver det købte som hovedregel afsendt samme dag, såfremt du køber mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag. Fredag, lørdag, søndag, helligdage, grundlovsdag samt 24.12 og 31.12 sendes almindeligvis ikke. Fragtprisen kan ses i forbindelse med bestilling, og er afhængig af valg af forsendelses måde, forsendelsens vægt og/eller størrelse. Leveringstid afhænger af den valgte forsendelses måde. Ved valg af GLS leveres almindeligvis næste hverdag. Forsendelse med PostNord som brev tager ifølge PostNord 3-5 hverdage, men erfaringsmæssigt til tider noget længere tid.

Pakkepost med GLS eller POSTNORD og brevpost med POSTNORD
Vi sender dine varer med GLS eller Postnord afhængigt af dit ønske.
Vi anbefaler at du vælger GLS, da forsendelsestiden med POSTNORD kan være meget lang. Ved valg af Postnord gælder de af posten fastsatte almindelige leveringsbetingelser.

Forsendelse med GLS
Hent din vare i GLS Pakke Shop
Du bestemmer selv hvor og hvornår, du vil hente din pakke, når du vælger at få den leveret i en af GLS' ca. 580 Pakke Shops. Pakken skal afhentes inden for 10 dage. Herefter sender GLS pakken tilbage til os.
Fragtprisen kan du se i bestillingsforløbet, og gælder for varer sendt med GLS eller Postnord.
Når pakken er klar til afhentning i den Pakke Shop, du valgte i forbindelse med dit køb, får du automatisk en mail/sms. Pakken kan nu hentes mod forevisning af gyldig ID. Husk altid at oplyse dit mobilnummer, så du kan få en SMS om din pakkes levering. Fastnetnummer kan ikke bruges.
Forsendelse af stolper og store maskiner
Kontakt os telefonisk eller pr mail om fragtprisen på stolper, store maskiner som afstikkere, presser mm samt pallelevering af flasker.

Fragten koster mellem 25-320 kr. med Postnord og GLS og mellem 687,50-2750,00 kr. med Fragtmand
Der er også mulighed for gratis afhentning i Viby Sj.

Vil du vil hente din vare
Du kan vælge at afhente din vare hos Vinmager.dk på adressen Valorevej 45, 4130 Viby. Kontakt os telefonisk eller pr mail om afhentningstidspunkt.

Betaling
Betaling skal helst være nem, og derfor tilbyder vi forskellige måder at betale på.
Vi modtager betalinger med: Dankort og MobilePay
Alle priser er inkl. 25% moms.

Du kan derfor benytte følgende betalingsmuligheder:

Kontant ved afhentning
Du kan vælge at afhente varen i Viby Sj, mellem Køge og Roskilde. Når du har afgivet din ordre, aftales nærmere om afhentningstidspunkt, du kan ringe eller sende en mail. Du kan betale kontant ved afhentning af varer.

Bankoverførsel
Du kan overføre penge fra din netbank til vores konto. Dette plejer at tage højst et par bankdage.
Husk at angive bestillingsnr/fakturanummer når du overfører pengene!
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Dankort
Vi bruger e-pay til at behandle vores betalinger.
De er en internationalt anerkendt virksomhed.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Undersøgelsespligt
I handelskøb er køber forpligtet til straks ved modtagelsen af en vare at foretage fornødne undersøgelser til konstatering af eventuelle mangler.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail (vinmager@vinmager.dk)eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
I handelskøb gælder købelovens regler herfor.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Malolaktiske bakterier.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 60 kr
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
•    du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Vinmager.dk, Valorevej 45, 4130 Viby S
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger,har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Vinmager.dk
Valorevej 45
4130 Viby S

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Handelskøb:
Erhvervsdrivende har reklamationsret i 1 år.
Køber skal give skriftlig meddelelse om fejl/mangler direkte til Vinmager.dk (VM) uden ugrundet ophold dog senest tre dage efter mangelen er opdaget eller burde have været opdaget. Meddelelsen skal indeholde en specifikation af manglen. Såfremt køber ikke underretter VM om en mangel inden for de angivne frister, mister køber sin ret til at fremsætte krav i anledning af mangelen. I tilfælde af reklamation er køber ikke berettiget til at returnere varen til VM uden forudgående skriftlig accept.

Værneting handelskøb
Enhver uenighed eller tvist mellem køber og VM afgøres i handelskøb ved VM’s hjemting under anvendelse af dansk ret. Dette lovvalg omfatter dog ikke dansk rets internationalprivatretlige regler. VM kan dog altid vælge at sagsøge køber ved dennes hjemting.

Legal

Vinmager.dk´s retningslinier for behandling af personlige data
Vinmager.dk har en politik for behandlingen af personfølsomme data. Den er beskrevet nedenfor, såfremt du har spørgsmål eller kommentarer, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os.

Personoplysninger bliver lagret indtil vi modtager besked om at blive fjernet. Du kan til enhver tid få oplyst hvilke informationer vi måtte have om dig, og du kan gøre indsigelser, i henhold til persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: vinmager@vinmager.dk

Vi videregiver/sælger ikke oplysninger til tredjepart.

Vinmager.dk indsamler dine personlige oplysninger, når du køber ind i vor webshop. Vi registrerer dit navn, din adresse, din e-mail adresse og dit telefonnummer i vores kundekartotek i forbindelse med købet. Dette gøres for at kunne levere varen til rette adresse, sende ordrebekræftelse og andre relevante oplysninger til din e-mail adresse og for at kunne kontakte dig pr. telefon vedrørende problemer med de oplyste informationer. Oplysningerne videregives ikke, men Vinmager.dk (Landmand Bent Købke) beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det. Den dataansvarlige er virksomhedens ledelse (Bent Købke).

Data opbevares på Vinmager.dk´s server som er sikret med nødvendige antivirusprogrammer, firewalls og lignende. Data opbevares ikke krypteret. Udveksling af data sker ej krypteret, med undtagelse af Dankort-transaktioner som foretages SSL-krypteret.

Logstatistik
På hjemmesiden registrerer vi hvilke sider der besøges hyppigst. Denne statistik bliver ikke indsamlet for den enkelte bruger, men bruges udelukkende til at forbedre Vinmager.dk for brugerne og se hvilke sider der er mest populære.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vinmager@vinmager.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til

Nævnenes Hus, Toldboden 2

8800 Viborg

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Vinmager.dk

Valorevej 45

4130 Viby S

E-mail: vinmager@vinmager.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)